מצבי חירום

אנו מטפלים במצבי חירום בשעות פעילות המרפאה. כל מצב חירום כמו חבלה לשיניים או לחניכיים דורש טיפול מיידי.
התעלמות עלולה להגביר סיכון לנזק תמידי וטיפול נרחב יותר בהמשך.

מקרי חירום נפוצים כוללים:

• כאבי שיניים – במקרה של כאב שיניים מומלץ להעביר חוט דנטלי בין השיניים. במידה ויש נפיחות אפשר להצמיד קומפרס קר ללחי. מומלץ לקחת משכך כאבים. יש להגיע מיידית לרופא/ת שיניים.

• שן שנשברה – במידה ויש דימום כדאי להצמיד פד לאיזור למשך כעשר דקות לעצירת הדימום. יש להגיע מיידית לרופא/ת השיניים.

• שן שיצאה מהמקום – מומלץ לשמור את השן, להחזיק אותה באזור הכותרת, לא לשפשף או לנקות את השן. מומלץ להחזיר את השן למקומה מיידית ולגשת בדחיפות למרפאת השיניים. במידה ולא ניתן להחזיר את השן יש לשים אותה בחלב ולגשת מיידית לרופא/ת שיניים. מומלץ להגיע לרופא תוך פחות משעה.

• שן שזזה ממקומה – במידה ועקב חבלה או טראומה שן זזה ממקומה יש לגשת מיידית לרופא/ת השיניים.

• אובייקט שנתקע בין השיניים – תחילה יש לנסות להשתמש בחוט דנטלי על מנת להוציאו. לא מומלץ להשתמש בחפצים חדים כמו סיכה עקב החשש לפציעת האזור. במידה ולא הצלחת להוציא את האובייקט גש/י לרופא/ת השיניים.

• סתימה/שחזור שנפל – מומלץ להגיע לרופא/ת שיניים מיידית.

• כתר שנפל – חשוב לשמור את הכתר ולגשת  איתו למרפאת השיניים. ניתן לשים כמות קטנה של משחת שיניים או דבק תותבות בתוך הכתר ולנסות להחזירו למספר שעות. בשום אופן אין להשתמש בדבקים ביתיים.

• קוביה אורתודונטית שנפלה או חוט שהשתחרר – במידה ויש תחושה של דקירה בלחי או בלשון ניתן לשים חתיכה של שעווה או צמר גפן עד שמגיעים למרפאת השיניים. בשום אופן לא לנסות לחתוך או לגזור את החוט עצמאית.

• נפיחות משמעותית או אבצס – לרוב מדובר בזיהום משמעותי סביב השן והחניכיים. מצב זה משפיע גם על הבריאות הכללית ולכן חשוב לטפל בו בדחיפות.

• פצע בפה – פגיעה ברקמות הרכות כמו הלשון, לחיים, שפתיים וחניכיים יכולה להיגרם מסיבות רבות. ניתן לבצע שטיפות במי מלח מספר פעמים ביום. רופא השיניים יוכל להמליץ על משחות וטיפול שישפר את הכאב ויקצר את משך ההחלמה.

נשמח לענות על כל שאלה!

צרו קשר: