top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תlibbycarmi

כתר בשן קדמית


עשיתם בעבר כתר ויש לו הילה אפורה?

רואים פס שחור בכתר שמפריע לכם?

הכתרים הישנים נראים לא קשורים לשאר השיניים?

כולם שמים לב שיש לך כתר בשן?

הטכנולוגיה שהתפתחה בשנים האחרונות מאפשרת לנו לייצר כתרים אסתטיים ברמה גבוהה, ממה שהיה בעבר. כיום ביכולתנו לבצע כתר שיהיה זהה בצבעו לשן ויתמזג היטב עם שאר השיניים. לרוב כתרים אלו אפילו עין מקצועית תתקשה לזהות כי מדובר בכתר. בשנים האחרונות הכתרים הפכו להיות על בסיס של זירקוניה או חרסינה מלאה. בסיס הכתר הוא מרכיב מהותי בצבע הכתר מכיוון שתפקידו למסך את הצבע שנמצא תחתיו ולאפשר יצירת גוון זהה לשאר השיניים. בעבר בוצעו הכתרים בעיקר על בסיס מתכת וציפוי חרסינה, מה שיצר אפרוריות של הכתר, התאמת צבע לא מושלמת ופס כחול-אפור בשוליים של הכתר.

חשוב להבהיר כי לא כל הכתרים על בסיס זירקוניה הם באותה רמת איכות, חוזק ודיוק. קיימים רופאים המפרסמים כתרי זירקוניה במחירים זולים. כתרים אלה הם באיכות נמוכה יותר ולכן לא מומלץ לבצעם.

מומלץ מאוד לבצע הלבנה בטרם החלפת כתרים. ההלבנה מאפשרת להגיע לצבע שיניים עליו ניתן לשמור לאורך זמן. מכיוון שהשיניים מתכהות עם הגיל, עם השנים ייווצר פער בין הכתר לבין השיניים. באמצעות הלבנה ניתן לשמר את צבע השיניים והאחידות עם הכתר לאורך שנים.

בנוסף שמירה על בריאות הפה ובעיקר החניכיים קריטית לאסתטיקה של כתרים קדמיים. נסיגת חניכיים עלולה להוביל לחשיפת השורש שלעיתים קרובות מאפיר בעקבות טיפולי שורש. כלומר כל מטופל עם כתרים צריך להתמיד בטיפול אצל השיננית מידי חצי שנה ושמירה טובה על היגיינת הפה.

החלפת הכתר היא לרוב פעולה פשוטה שאינה דורשת הרדמה. מכינים כתר זמני המותאם בצבע ובצורה לשיניים. לרוב הכתר הזמני מהווה שיפור מהכתר הקודם. בשלב הבא לוקחים מטבע עם צורת השן ומתחילים לייצר את הכתר הקבוע. בשלב הראשון מייצרים את הבסיס ובמידה והוא מתאים מסיימים לבצע את הכתר ומדביקים אותו. במרבית המקרים מדובר על 3-4 מפגשים במהלך חודש.

ניתן לראות בגלריה מקרים לפני ואחרי החלפת כתר קדמי.


1,422 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page