• תמונת הסופר/תlibbycarmi

מהו הקשר בין בריאות הפה לבריאות הכללית?

בריאות הפה חשובה יותר ממה שחושבים. בריאות הפה, השיניים והחניכיים משפיעה על הבריאות הכללית ובעיות בחלל הפה משפיעות על כל הגוף.

קיים קשר בין בריאות הפה לבריאות הכללית ולכן בריאות הפה חשובה למצב גופני תקין.

כמו אזורים רבים בגוף בפה ישנם זנים רבים מאוד של חיידקים, ברובם אלימים. במצב בריאותי תקין והקפדה על היגיינת פה החיידקים נמצאים תחת בקרת הגוף. ללא היגיינה מספקת החיידקים יכולים לגרום לזיהום הפה, ריקבון שיניים ומחלת חניכיים.

טיפול תרופתי כגון אנטיהיסטמינים, משככי כאבים, תרופות להורדת לחץ דם ותרופות פסיכיאטריות יכולים להפחית את כמות הרוק. הרוק הוא גורם משמעותי בהגנה מחדירת חיידקים ודלקות. בנוסף מחלות מסוימות כמו סכרת מורידות את תנגודת הגוף לזיהום וגורמות להחמרה במצב.

ישנם מצבים רבים הקשורים לבריאות הפה, לדוגמא:

• אנדוקרדיטיס – זהו בעצם זיהום פנים הלב. זה קורה כשחיידקים מאזור אחד בגוף, כמו הפה, מגיעים למחזור הדם וגורמים לנזק בלב.

• הריון ולידה – מחלת חניכיים קשורה ללידה מוקדמת ומשקל תינוק נמוך.

• סכרת – מחלת חניכיים יותר שכיחה וחמורה בחולי סכרת. מחלת חניכיים גורמת לחוסר איזון הסכרת.

• אוסטאופורוזיס – עלולה להיות קשורה לאובדן עצם ושיניים.

ישנם עוד מצבים רבים הקשורים לבריאות הפה כגון: מחלות הקשורות במערכת החיסון, מחלת שיוגרן, אנורקסיה, בולימיה, אלצהיימר ועוד.

כיצד אוכל לשמור על בריאות הפה?

• בוא לביקורת תקופתית אצל רופא השיניים ועדכן את הרופא בשינוי תרופתי או שינוי בבריאות הכללית. צור קשר עם רופא השיניים בכל בעיה או שינוי בפה.

• הקפד להגיע לשיננית מידי 3-6 חודשים.

• צחצח שיניים פעמיים ביום ומומלץ מאוד לבצע גם חוט דנטלי.

• החלף את מברשת השיניים מידי 3 חודשים.

זכור, השקעה בבריאות הפה היא השקעה בבריאות הכללית.

193 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים